obos-landingsside

OBOS utvikler for tiden en app for deling av ting og formidling av mindre nabotjenester mellom nærliggende borettslag. Nå kan beboerne i Dynekilgata 15 bli med blant de første til å teste appen og gi tilbakemelding på løsningen.

Dette forteller OBOS om konseptet:

Vi ønsker at man enkelt skal kunne spørre nabolaget om hjelp, og vite at de som mottar forespørselen ikke opplever dette som bryderi. Som bruker definerer du selv hva du kan tenke deg å hjelpe naboene med, og du mottar kun forespørsler innen disse områdene. Du kan også sette et tak på antall forespørsler i løpet av en periode, og på den måten redusere antall uønskede forespørsler til et minimum.

Deling kan gjelde alt fra verktøy, ting til barna og sportsutstyr til større ting som bil, bod og parkeringsplass. Eksempler på nabotjenester kan være å sette opp en hylle, et trådløst nettverk, vanne blomster i en ferieperiode, sitte barnevakt, smøre ski eller samordne transport til fotballtrening.

Her kan du registrere deg som deltager og få mer informasjon om prosjektet.