Protokollen fra årest ordinære generalforsamling 4. juni 2019 er nå klar og distribuert til andelseierne. Protokollen kan også lastes ned som PDF.
Ordinær generalforsamling 4. juni 2019
Protokoll
- Konstituering
a. Valg av møteleder.
b. Godkjenning av de stemmeberettigede.
c. Valg av referent til å føre protokoll og minst én andelseier som protokollvitne.
d. Godkjenning av møteinnkallingenVedtak:
a) Are Solberg godkjent som møteleder.
b) De stemmeberettigede godkjennes med 37 berettigede og 1 fullmakt.
c) Kaja Dahl-Svarva fører protokoll, Zabia Elamin velges som protokollvitne.
d) Møteinnkallingen godkjennes.
Alle vedtak er enstemmige. - Styrets årsberetning for 2018
Det ble gjort en gjennomgang av gjennomførte og pågående prosjekter. Det ble gjort spesielt rede for status i heisprosjektet, der det blir aktuelt å sette opp et eget vedtaksdyktig beboermøte når det foreligger et svar fra entreprenøren i juni. - Regnskap for 2018, revisors beretning
Se detaljer for regnskap, budsjett og balanse bakerst i årsmeldingen. Revisors beretning vil bli fremlagt på generalforsamlingen og kan også leses i årsberetningen.Vedtak:
Årsberetningen og regnskapet godkjennes. Styret foreslår overføring av årets resultat til egenkapital.
Vedtaket er enstemmig. - Godtgjøring til styret
Ordinært styrehonorar for 2019 foreslås økt med 20.000,- til totalt 450.000,-. Av dette utgjør 300.000,- styrelederhonorar, som foreslås holdt uendret.Vedtak:
Styrehonoraret for 2018 holdes uendret på totalt 430.000,-. Økning i styrehonorar for 2019 tas opp ved neste ordinære generalforsamling. - Ferdigstillelse av parken
Det ble redegjort for styrets ønske om å sluttføre grunnstrukturen for parken med legging av brostein langs resterende lang- og kortside, gangtraséer, brolagt område for sittegrupper, lyslegging og infrastruktur for fremtidig utvidelse av ladeanlegget. Det ble understreket at videre beplantning, møblering og detaljert bruk legges til et fremtidig møte eller prosjektgruppe.Vedtak:
Styret gis fullmakt til å ferdigstille parkprosjektet i 2019 til en beregnet kostnad på ca. 900.000,- inkludert et prosjektstyringshonorar på kr. 100.000,-.
Vedtaket er enstemmig. - Vedlikeholdsbudsjett
Styret vil fortsette arbeidet med større og mindre vedlikehold og generell oppgradering av bygning og fellesarealer i 2019. Budsjettpost til ordinært og løpende vedlikehold foreslås satt til 1.200.000,-. Dette skal dekke både det faste vedlikeholdet, uforutsette hendelser og mindre prosjekter som er planlagt, blant annet:
• Bytte av indre inngangsdører i hovedinngang.
• Oppussing og innredning av vaskekott for å bedre arbeidsforholdene for personalet som renholder bygningen.
• Oppussing av berederrommet.
• Oppussing av ytre sykkelbod i nordlig ende.
• Transformator for ventilasjonsanlegget.Vedtak:
Generalforsamlingen godkjenner styrets forslag til budsjett for vedlikehold på kr. 1.200.000,- for 2019.
Vedtaket er enstemmig.
- Endring i husordensregler
Styret har mottatt flere henvendelser om defekte motorsykler og sykler som oppbevares på borettslagets parkeringsplasser og i sykkelbodene. Det er svært begrenset plass for parkering av MC/moped og
sykler utenfor bygningen og i sykkelbodene og disse plassene må derfor begrenses strengt til parkering av kjøretøy i jevnlig bruk. Motorsykkelparkeringen skal heller ikke brukes til vinterlagring av kjøretøy.
Husordensreglene §4.2 inneholder allerede regler om oppbevaring og fjerning av sykler i boder og ellers på fellesområdet. Styret ønsker i tillegg å ta inn et eget tilsvarende punkt som gjelder motorsykler og mopeder.Vedtak:
Husordensreglenes tillegges et punkt §4.10:
“Motorsykler og mopeder kan kun parkeres på egen oppmerket og skiltet plass. Parkering er kun tillatt for registrerte kjøretøy i jevnlig bruk. Vinterlagring er ikke tillatt. Feilparkerte eller defekte/
ubrukte/vinterlagrede kjøretøy kan med 14 dagers varsel plassert på kjøretøyet og/eller ved kontakt med eier fjernes for eiers regning og risiko. Parkerte kjøretøy som hindrer normal ferdsel eller er til stor ulempe kan fjernes uten varsel.”
Vedtaket er enstemmig. - Regulering av felleskostnader
Styret å øke felleskostnadene med 2,5% gjeldende fra 1. september 2019.
Vedtak:
Felleskostnadene økes med 2,5% gjeldende fra 1. september 2019.
Vedtaket er enstemmig. - Valg
• Styreleder Are Solberg stiller til gjenvalg for 1 år under forutsetning av generalforsamlingens godkjenning av styrehonorar.
• Nestleder/styremedlem Monica Lovasz stiller til gjenvalg for 1 år.
• Styremedlem May Våtvik har ett år igjen av sin valgte periode fra 2018.
• Styremedlemmene Hannah Hildonen og Paul Gløersen foreslås valgt som varamedlemmer for ett år.
• Tidligere varamedlemmer Silje Hjørungnes og Mattias Friberg foreslås begge valgt som nye styremedlemmer for ett år.Valgkomiteens innstilling:
Valgkomiteen har i samråd med styret kommet fram til følgende innstilling (alle med adresse Dynekilgata 15):Leder:
Are Solberg Gjenvalg 1 årStyremedlemmer:
Monica Lovasz Gjenvalg 1 år
Silje Hjørungnes Nyvalg 1 år
Mattias Friberg Nyvalg 1 år
May Våtvik Gjenstår 1 årVaramedlemmer:
Hannah Hildonen Nyvalg 1 år
Paul Gløersen Nyvalg 1 år
Per Koren Nesheim Gjenvalg 1 år
Paul Hansen Gjenvalg 1 årDelegert til OBOS’ generalforsamling:
Are Solberg Delegat
Monica Lovasz VaraValgkomité:
Jorunn Holstvold Gjenvalg 1 årVedtak:
Valgkomitéens og styrets innstilling til styre og delegater for perioden 2018/2019 vedtas.
Vedtatt ved akklmasjon.
Oslo, 4. juni 2019
Are Solberg (s) Monica Lovasz (s)
Kaja Dahl Svarva (s) Zabia Elmain (s)